Vilka är vi? (del 2)

Då fortsätter vi med presentationen:

Namn: Sam James Samir Kerr
Sysselsättning: Marknadsundersökare
När började du spela/titta på Starcraft?
Jag var väl inte mer än 12-13 år då jag först fick se ett demo utav Starcraft Original hemma hos min väns kusin. Där kunde jag och min vän sitta förtrollade i flera timmar då vi aldrig sett en sådan skönhet till spel förut.
Starcraft har varit ett intresse för mig i över 10 år. Jag upptäckte dess e-sport aspekt när jag var 15 år och sedan dess har det alltid funnits en dröm om att själv få åka till Korea och tävla bland de stora namnen.
Varför började du med Barcraft?
Barcraft lät som en klockren ide. Nån go gubbe hade sått ett frö, dock fick det sig inte tillräckligt med näring och riskerade att att vissna långt innan det fått växa till sin fulla potential. En efterfrågan gjordes på Facebook och jag nappade direkt på att få hjälpa till att sätta Starcraft och e-sporten i ljuset. Nu har Barcraft blivit nära en drog, det är så fantastisk att se goa, likasinnade människor dela ens passion för Starcraft. Här hör jag hemma.

Kommentera

