Vilka är vi? (del 3)

Då var det dags för nästa presentation:

Namn: Emmeli Ceder
Sysselsättning: Förskollärare
När började du spela/titta på Starcraft?
Jag började spela SC lite lätt när jag gick på folkhögskola 00-01. Vi var ett gäng som hängde i datasalarna och tyckte det var kul. Efter ett tag blev det dock andra spel som lockade mer t. ex. mmorpg’s som DAoC, Warhammer online och WoW. Hade ett uppehåll från gamingvärlden ett tag, men köpte SC2 hösten -10 och tog mig igenom singleplayer-kampanjen. Så småningom började jag spela med irl-kompisar, men har väl aldrig haft något riktigt mål med spelandet.
Varför började du med Barcraft?
I höstas besökte jag DHW för första gången och såg då finalen mellan Puma och Hero och fick då upp ögonen för hela SC2-communityt och sen var jag fast. Har sett en hel del Day[9]-dailies sen dess men saknade lite folk att dela detta intresse med. När Benjamin sökte hjälp så hoppade jag på och nu är jag här med Barcraft. Tror det är viktigt att det kommer fram kvinnliga förebilder inom denna värld, även casual gamers som jag. Är också bra på att strukturera upp saker och ting vilket kan behövas då och då.

Kommentera

