Vilka är vi? (del 4)

Vi fortsätter med presentationerna:

Namn: Karl Lindbom
Sysselsättning: Mjukvaruutvecklare
När började du spela/titta på Starcraft?  Min första kontakt med e-sport inträffade redan nåt år efter att Quake 1/Quakeworld släpptes. Det blev givetvis en hel del spelande med kompisar och det åktes på ett flertal LAN under åren. Min största merit är nog att jag kom 4a eller 5a i en FFA-turnering (alla mot alla). Hade givetvis gått bättre om inte hårdvaran krånglade. RTS-spel är inte mina favoriter i spelvärlden, även om jag har spelat ett par partier SC (på en väldigt amatörmässig nivå). Det var Huskystarcrafts youtubar i början av betan som drog in mig i SC2:s magiska värld, främst för att jag fann honom väldigt underhållande, och sen har det bara gått utför. Jag försökte hålla mig undan honom, men råkade hittade andra ersättare så som Day9 vilket inte hämmade abstinensen.
Varför började du med Barcraft? Det är ett ganska naturligt steg. Jag tackar oftast inte nej till ett par, tre glas alkoholhaltiga drycker och att sen ha möjlighet att göra det tillsammans med andra som delar minst ett intresse, Starcraft, gör det bara till en bättre upplevelse.

 
Kommentera

